Mormor på benen igen...

En dag på kolonin med god hjälp från vänner  ..

Först Micke och Susanne som hjälpte mig med en otymplig fåtölj som har väntat få komma iväg till tippen för länge sedan. Sedan kom Grethe - exsvägerska - som himlasänd och förgyllde dagen med sin närvaro. Jag tycker att vi hade det väldigt trevligt, och dessutom fick jag mycket hjälp med trädgårdssysslorna. Grethe hade med sig arbetshandskarna, så hon var beredd! Vad glad jag är ha vänner att lita sig till, när man behöver. Det var bara osis att Micke inte kunde dra in några pengar på V5:an åt oss också, men man kan inte få allt.

Dessutom så har mormor hämtat sig såpass att hon kunde göra visit på "kolotten" för  första gången sedan sjukhusvistelsen. Det känns bra och vi intog en god middag hon, Grethe och jag på altanen denna lördagseftermiddag 16 juni. Det var lax, mozarella m m i folie enligt Lotta-recept. Tyvärr platsar inte laxrecepten i denna blogg. Det får isåfall bli om det hamnar någon fisk i dammen på "lotten".

Damerna klippte sig några pioner innan vi åkte hem

image63

image64

image65

Kommentarer
Postat av: Vidarmarita

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-09-11 @ 10:19:36
URL: http://vidarmarita.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0