ALLHELGONA HELG

Fredagen var för mig en ledig dag, då dagen innan Allhelgonadagen innebär förkortad arbetstid med fyra timmar hos min arbetsgivare, staten. Då kändes det skönt att begära ledigt resterande fyra timmar och tio minuter och ha en dag i "frihet". Kopplade av som jag önskar när jag är ledig med att läsa morgontidningen i sängen, sedan frukost och kaffe. Kaffet  ingår annars inte i min vardagliga frukost utan får vänta tills jag kommer till jobbet. Då är det däremot ett måste.

En strålande dag och ett besök på "kolotten", där vi gjorde ett litet ryck. Ett mycket litet ryck, men plockade in lite grejor som fortfarande stod ute och skräpade. Alla löv får däremot vänta. Det skall ju inte städas för mycket på hösten heller, sägs det. Iallafall använder jag mig av det rådet nu. Vi tycks ändå inte vara sist med att städa ut sommaren, för vi gjorde oss en lite sväng runt och visst det står fortfarande utemöbler kvar ute på "lotterna" och en annan sommarattiralj som grillar och så.  Det gläder mig!

Trots det fina vädret och plusgrader så var det is på vår lilla damm. Jag tyckte det var fint och skulle plåta. Inte så bra visade det sig, ser ni vem som bor där i?
image384

Söndagen innebar fortsatt fínt väder och ett besök på kyrkogården. Vi drog oss till minnes många halkiga tillfällen hit upp till minneslunden, men idag var det rena sommarvädret. Spännande, det här med klimatförändringarna. Vackert var det likväl så här till och med på ljusa dagen.

.image386

Kommentarer
Postat av: Trondmoa

Brilliant site. Cheers.

2008-12-15 @ 15:26:06
URL: http://www.enequist.dk/trondmoa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0