ATT VÄLJA HUMÖR

Det har kommit flera mail på jobbet om inbjudan till de så kallade Kunskapsdagarna, som skulle äga rum på CCC i Karlstad. NÄJ, det kändes inte aktuellt även om några av seminarierna tycktes intressanta. Däremot läste jag om det i NWT, där rubriken löd "Du väljer ditt humör".

En av föreläsarna heter Kjell Gustafsson och av rubriken att döma, så kunde det trots allt ha varit något som kunde ha givit mig  kunskap. Kanske mer för hemmabruk, eller???  Iallafall fastnade jag för det som artikelförfattaren hade tagit fasta på och ramat in som Kjell Gustafssons bästa råd: "Använd tio minuter om dagen till att skriva ner vad du är tacksam för".  En god idé att sätta fokus på det positiva. Vad jag reflekterade över är ju att när jag använder tio minuter om dagen för att skriva så är det på bloggen... och då är skriver jag oftast om det som jag är f-bannad på eller åtminstone irriterad på. Om jag förstod rätt så kan jag välja.

Det fick mig åtminstone att tänka, att ja, ja vad mycket jag har att vara tacksam för. Varje dag, men det känns alldeles naturligt och jag fick inget hallelujamoment - tyvärr. Det skall bli en tacksamhetsblogg nå´n dag, det känner jag.


Ett smakprov på det som en tacksamhetens tanke väcker först.
image402

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi har så otroligt mycket att vara tacksam för, både du och jag. Så varför lägger vi inte energi på detta helt och hållet?!

2007-12-09 @ 17:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0