BOKMÄSSA

image397
På fredag kom väninnan från förr, Yvonne Axman och efter en kväll med sallad, vin och diskussioner så laddade vi inför lördagen då det var inplanerat ett besök på Värmlands museum och årets bokmässa.
image395
Anne kom och hämtade oss halv elva som planerat och vi hade gjort upp med Birgitta E om att sammanstråla utanför muséet strax innan klockan elva. Mycket folk redan vid den tiden, men ändå lagom för att kunna röra sig fritt.  Det var mycket att se och ett välplanerat föreläsningsprogram, som det hade varit bra om vi hade sett lite tidigare, så att vi kunde ha planerat dagen utifrån det. Några böcker inköptes, många bekanta från förr och nu att hälsa på och en och annan föreläsning att lyssna på. Och... så fick jag ju se Lars Lerin live. Han kom som besökare tillsammans med familjen Broos...ååh vad han är vacker. Birgitta E och jag vi ingår verkligen i hans fan club och det blev lite tonårsvarning där vi stod på avstånd och beundrade denne man. Helst skulle jag ju ha velat gå fram och bränt av några bilder och också talat om för honom vilken beundrarinna han verkligen har i mig. Men, lite vuxen får jag vara och han är inte den som vill uppmärksammas, så det hade nog bara varit mer av ondo att ge om honom den bekräftelse som det kanske är mer jag som har behov av att ge än för honom att få.   






Det blev sedan lite eftersnack hemma hos mig över en enklare måltid, men trevligt hade vi fortfarande tolv timmar senare.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Avgudar också denna karl. Har faktiskt mailat honom en gång och GISSA han mailade tillbaka. Vackra karl...

2007-11-18 @ 21:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0