Du levande

 Ikväll har vi varit på bio - Du levande av Roy Andersson. Jag tycker att den var bra och sevärd, men vet inte om jag vågar rekommendera den till någon. Den är väldigt speciell. När jag inte skrattade högt så kom jag på mig själv med att sitta och le, men jag kan ändå inte säga att det är en rolig film. Filmen innehåller sekvenser från den vanliga människans - kanske alltför trista vardag och hur vi är mot varandra och kanske också hur vi behandlar oss själva. Vill inte påstå att jag sätter skrattet i halsen, men inlindat i det komiska så finns symbolik och jag tycker kritik mot etablissemang och förhållningssätt till t ex dödsstraff och kyrka.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vilka härliga chokladtårtor.....

2007-10-19 @ 08:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0