ATT TA HAND OM SIG SJÄLV - "FEJSET"

Noppa ögonbrynen - AJ!!  Jag har anlitat konsult tidigare, men kan numera själv. Tar några strån då och då för att stå ut. Så säger nå´n att jag ser lite sne´ ut nå´n dag, så är det inte för att jag är på dåligt humör, utan för att minuterna inte räckte till mer än än ett ögonbryn denna morgon.  Visst är det snyggt med välansade ögonbryn - och vad pigg man ser ut - och ibland förvånad, om noppningen har varit för intensiv.

Tvål och vatten, ja det är bäst - men är också utdömt av de som "har hand om ét". Det får åtminstone inte vara en parfymerad tvål. Nej det skall vara rengöringsmjölk, ansiktsvatten - poröppnande och porstängande och återfuktande. Många olika pytsar blir det. Kanske en ansiktsmask, lerinpackning? DET går inte att fixa framför TV:n.
Dagkräm , färgad kräm -  skumbit rekommenderas, rouge och visst jag glömde concealer för prickar, blemmor och finnar. Sedan är det att måla på sig ansiktet och självförtroendet i de färger som klär en för dagen.

Förutom detta så hittade jag goda råd i reklamtidningen Downtown:
* Rengör och peela huden så att du får bort döda hudceller  - PEELING HADE JAG VISST GLÖMT!

* Gör en ansiktsmassage, det ökar cirkulationen - FRAMFÖR TV:N?

* Lägg en C-vitaminmask i ansiktet några gånger  månaden, den ger näring reparerar och bygger upp - FÖRUTOM DEN ANSIKTSMASK SOM DE HADE REKOMMENDERAT I ARTIKELN SOM SKULLE GÖRAS TVÅ TILL TRE GÅNGER I VECKAN!  HIMMEL!!!

och så vidare.... ett antal punkter till som jag bara inte orkar återge.



Frisk luft är visst bra också! Och hälsosam föda! Och motion! Usch och fy!  Från okänd källa och i någron av kvällstidningarna i helgen som fanns följand citat: 
" För en generation
sedan behövde
 människor vila efter
en avslutad arbetsdag.
 Nu behöver de motion"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0