ATT TA HAND OM SIG SJÄLV - HÅRET

Jag brukar raljera om vilken tid det skulle ta om man skulle lyda alla goda råd om att ta hand om sig själv.

Ta bara håret. Det skall vara glänsande och svajande som den värsta reklamsnutt. Ja, och hur får man det? Det krävs inpackningar och färgningar titt som tätt om det skall vara enligt konstens alla regler. Att tvätta håret varje dag - ja, det är ju ett måste för min del , annars så blir det ännu mera rotborste än vad som är meningen. Svajande är inte aktuellt däremot. Glänsande vore ju bra. Förr skull det vara 100 tag med hårborsten för att få rätta glansen. Håller det än? Tid tar det iallafall för den som anammar detta tips. Funderar på när jag skulle få till det -när jag väntar på bussen. Nej, då skall man ju knipa... och då blir det svårt. På bussen - nej säkert inte så populärt. Det får bli när arbetet är slut för dagen - framför TV:n.

Inpackning då och då, men "strips" får det bli - efter varje klippning.  Ordvalet strips står K-Å för och det är han som hjälper mig så att det blir lite bra runt om. Strips är en hemmagjord variant på stripes - som är benämningen på kartongen. Slingningen får också ske framför TV:n.

Andreas tyckte att Melia var lik mig -iallafall frisyren. Jag är beredd att hålla med.

image296

Kommentarer
Postat av: Laila

Helsnyggt tycker jag. Bra med egen personlighet.
Glimten i ögat finns ju också - också på mormor!
Samma frisyr har jag inte sett....än.

2007-09-24 @ 08:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0