LJUDBOK " DOTTER ÖNSKAS"

I yran av att ha blivit dubbelmormor så delade jag med mig av den informationen så snart tillfälle gavs när jag träffade på bekanta på stan eller varhelst jag gick fram. I samband med detta så träffade jag en före detta arbetskamrat . Ann-Catrin, som hon heter,  undervisar bland annat  i svenska och därför kan anses pålitlig resencent av god litteratur, tyckte väl att jag var att lyckönska i alla sammanhang och rekommenderade en bok av Katarina Janouch -  "Dotter önskas".

Så jag in på nätet och beställde en ljudbok av  "Dotter önskas" . Boken handlar om längtan , längtan efter saker som vi kanske aldrig kan få, men just därför så gärna vill ha. Boken beskriver också en småbarnsfamiljs vardag, och jag kan gissa att jämförelsen är aktuell hos min egen dotter just nu. Hon skall få ljudboken nästa gång vi ses, och ibland kan det vara en tröst att det finns flera som är eller har varit i samma situation. Alldeles läsvärd, eller rättare sagt den har ett stort lyssnarvärde!

image302

På baksidan står det :
" Alla döttrar har en mamma.
 Men långtifrån alla mammor har en dotter."

Kommentarer
Postat av: Asbjornidun

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2009-07-23 @ 13:05:45
URL: http://asbjornidun.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0