OXHÄLJA

För förtsa gången i mitt liv så har jag varit på Filipstadsmarten, "Oxhälja". Ärligt talat var jag väl inte så trakterad att göra denna visit, men blev övertalad av Inga-Lill om att det här är något som man bör vara med om. Jag har ju Torsbymarten som referens, och tycker att det räcker bra. Inga-Lill håller visserligen med att Torsby är bra (bäst?), men nu var det Filpstad som gällde. Vet inte om det var det där eventuella möjligheten till mat och ett glas vin väl framme i Filipstad som gjorde att jag till slut föll till föga och följde med. Vi tog bussen halvelva och såg hela Molkom med omnejd som riktiga turister innan vi väl var framme vid festligheterna.

Oj, det här var mycket mer än jag räknat med, men det tog en bra stund innan jag förstod vad det var jag inte kunde leva förutan.  Träffade Ann-Britt med familj som rekommenderade karamelltanten Inga-Lill, så det fick ju bli några kilo onyttigheter där då. Sedan vidare - ja julen är ju i antågande, så det fick bli några rullar julpapper också. Bra att ha, även om vi har bestämt oss för att det inte skall vara så mycket julklappar i år. Igen! Och, vad som kan bli anledningen till att åka nästa år igen var ju Wasabröds försäljning av knäckebröd och sandwichar. Görbilligt!

Visst fick vi vår kinamat och ett varsitt glas vin, och hade vi tagit ytterligare ett  så hade vi nog gått på det där med ansiktsmålning - som möss - också. Dock trodde vi båda två att det nog var första och sista gången som vi fick åka själva på en sådan här tillställing. Tack Terez för skjutsen hem och för sällskapet.

Inga kort på Nils Ferlin. Han hade sällskap på bänken av ytterligare en farbror - och jag ville varken flytta på honom eller ha honom med på bild. Det får bli en annan gång det här med Nils.

Kommentarer
Postat av: Torsteinmette

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2009-05-08 @ 14:17:04
URL: http://torsteinmette.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0