ROAD

Fredagskvällen var inplanerad med ett teaterbesök på Arenan, för övrigt en lokal som jag trivs väldigt bra i. Det är inte en så stor salong, vilket medför att man får en närhet till det som utspelas på scenen var man än har sin sittplats.

Igår gavs föreställningen "Mistero Buffo" av Dario Fo och med Özz Nüjen som enda skådespelare. Han gjorde det fantastiskt bra. Han är ju mest känd som standup-komiker, och visst den talangen är ju en tillgång i det är stycket. Vad som också bidrog till en trivsam upplevelse var den ungdomliga publiken. Vi var nog få som var gamla i det här sällskapet. Özz gjorde nämligen en snabb överblick i publiken och "några är unga och några är gamla". Undomarna är spontana och deltager i spelet när så krävs. Det märktes att Özz hade deras fulla beundran redan från början - och min fick han. Synpunkter meddelade han att det går bra att skriva på hans blogg http://www.ozznujen.blogspot.com/

Jag som tycker att återkoppling - särskild positiv - är viktigt, skall få till en kommentar där.
image622


En som jag redan tidigare har som favoritobjekt är Brolle Jr och han var ju med i "Så skall det låta" under kvällen, så det hade jag givit order om att det skulle spelas in. Så då fick jag se det också när jag kom hem! Ytterligare positiv påfyllnad alltså. Det var en bra omgång av detta program, som jag på senare tid har lagt ner, men som sagt den här gången sjöngs det hela och långa låtar - inget snuttifierande. Det enda är att det är lite Carola/LillBabs-varning på Linda Bengtzing ( inget negativt, bara ett konstaterande). Brolle har och kan allt och vilken charm, en riktig tjejtjusare.

Kommentarer
Postat av: Margaretha

En sån härlig helkväll du har haft....du e ute och roar dig du....härligt
Kram
Margaretha

2008-04-05 @ 15:06:58
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Lisa

Skönt att höra att din dag fick ett sådant trevligt slut. Jag instämmer också att Brolle är fantastisk och det upptäckte jag först igår..... jag skulle ha lyssnat på dig tidigare ;-)

Kram Lisa

2008-04-05 @ 18:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0