BIBBA

Vet ni vad man gör när man bibbar? Hmmm. Ja inte visste jag förrän ungdomen spatserade förbi på grusgången vid kolotten och frågade om vi satt och "bibbade", för det såg tydligen så ut. Nu var det så att just då var vi mer sofistikerade och drack vin serverat i glasflaskor som det sig bör, men att bibba är att dricka vin från "bag-in-box". Ja, då har jag nog bibbat ganska ofta den här sommaren när jag nu ser på det med perspektiv. Så nu får det bli några och många vita veckor och då menar jag inte att jag skall övergå till ett vitt bibbande.


Några Ecologica har det väl blivit under sommaren och kvällen som skulle bli en pubkväll kom av sig. Karlstads koloniträdgårdsförening vid Kroppkärr har kanske inspirerats av TV-programmen om koloniföreningen IRIS, som har visats i TV4+ under vintern och hade bjudit in till en pubkväll och som vi hade som föresats att besöka, när vi nu ändå var bosatta på kolonin och kvällen var fin.

I förberedelserna inför detta så skulle vi bara ta oss något litet att äta innan och Elsa, vår granne, skulle ju också på fest, så vi frågade om hon ville dela vår enkla måltid innan den stora begivenheten. Jo, det är klart att hon ville. Elsa är nu en mycket eftertraktad dam, så först dök lilla Andrea upp och tittade frågande efter Elsa med mamma Lotta efter. Varsågod och sitt - lite vin? Inte mycket kvar av scampispetten, men ändå. Ja, så kom pappa Johan och undrade var hans lilla familj befann sig. Lite vin? Ja, där blev i sittande och vi började medan solen stod tämligen högt på himlen och slutade först när knotten tyckte att nu var det dags att ge sig och då var det ganska mörkt. Där satt vi ännu då pubgästerna hade tackat för sig och vandrade förbi oss och hem till sina stugor. Vi hade det jättetrevligt i vår enkelhet och pubafton - det får bli en annan gång för vår del.





Kommentarer
Postat av: EvaLena Heinered

Hej Åse,



Det verkar vara jättetrevligt med kolonilott. Det har jag inte trott tidigare eftersom jag helt levt i okunskap.

Är den röda Ecologica lika god som den vita?



Ja....jag målar en del akvarell och teckar en del blyerts. Det är det jag skulle vilja hålla på med mesta av allt. Snart kanske.

2008-08-28 @ 13:31:33
URL: http://heinered.blogg.se/
Postat av: Anonym

tjohej

2008-08-29 @ 22:03:47
Postat av: IngerF

Think outside the bag-in-box!

2008-09-04 @ 08:32:18
URL: http://ingerf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0