NATURPRALINEN

I lördags gjorde vi en tur till Skogahill för lite guidad visning och eventuell shopping. Guidning och lussekaffe blev det och en aning shopping.  Vi besökte en liten bod, där det fanns allt från choklad till vinerstövlar. Mycket trevligt !  Den här gången siktade jag  in mig på chokladen och trodde då förstås att det var deras inhemska förmåga som hade presterat godbitarna, men det visade sig att dessa kom från Naturpralinen i Sysslebäck.  Tongångar som har med norra Värmland är ju alltid av intresse så jag frågade mig ju till ytterligare upplysningar förstås.


Naturpralinen startades av en tjej 2007 och omfattar både fabrik och hon strävar på i en bygd,där det annars inte finns så många arbetstillfällen.  Fabriken ligger i en gammal ombyggd skola  en mil norr om Branäs skidanläggning. Affärsidén har utsett innehavaren Marie Axxelsson till ”Årets Kvinna” i och för näringslivet i Torsby kommun! Det här får bli ett utflyktsmål -  om inte förr så till sommaren. Då kan man ju åka och se Pilgripstapeten igen, för det är ju ett tag sedan och vara lite typisk turistisk.
.

Kommentarer
Postat av: EvaLena Heinered

Hej Åse,

Tack för ett bra tips.

Tänk att Värmland har så många duktiga tjejer med alldeles fantastiska affärsidéer.//EvaLena

2008-12-18 @ 18:54:01
URL: http://heinered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0