PÅ BIO - FÖRSONING

image556

På rekommendation från sonen så gick vi till sist och såg filmen Försoning. Jag förstår varför han tyckte att vi skulle se den, att vi skulle gilla den och kanske speciellt jag då. Jag tog inte till mig filmen självklart, men totalupplevelsen gör den jättebra. Den kräver lite av betraktaren och det gillar jag. Då menar jag inte krav på att förstå, utan krav som kommer efter det att man sett filmen och lite uppfordrande manar till eftertanke och kanske beteendeförändring.  Vi kanske bör tänka på vad vi gör varandra med lögner och förlupna ord. Iallafall blev jag inte friskare efter gårdagens biobesök utan idag så har det varit en hårdare dag i förkylningens tecken, men jag är ju något mer kulturellt berikad  och det hjälper ju upp det själsliga något. Rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Dottern i huset

Jag har sett den också, men inte under de bästa förhållanden! Versionen jag såg hemma var utan text och halva filmen på ett för mig okänt språk= franska. Resterande hälft var ju på engelska så det borde jag fixat men att ha två tjattrande små barn brevid sig hela filmen igenom gjorde att jag lika gärna kunde sett på "Bompa".

2008-02-16 @ 22:08:24
URL: http://meliaklint.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0