TISDAGSTEMA - LAST

Det kändes som om det här kunde vara ett lätt utmaning. Laster har man ju. Sedan började jag fundera - vad är en last? Att ha en eller flera laster känns om om det associeras med något negativt - att laster skall man inte ha. Då funderade jag igen - vem avgör det? Är det andra som betraktar mina njutningar som en last, eller ? Visst känns det så att det är någon annan som har ont av ens beteende? Strunt samma - en av mina många laster (tror jag) är att jag gillar att tugga tuggummi - alltid! Är beroende - kanske är det det som är lasten? Tror också att det kan irritera andra - detta eviga tuggande.

Klicka på bilden så får du se andras laster i veckans tisdagstema.

image571

Kommentarer
Postat av: Lisa

Inte alls irriterande när du tuggar tuggemi!

Ha en bra dag!

2008-02-28 @ 08:09:22
Postat av: Cristina L

Hej på dej,

Fräck bild, tugga o blås på .. men inte i telefon :-)) Inget nytt på hemsidefronten ännu men "gubben" håller på att installera nytt bredband nu så vi får se vad som händer

2008-02-28 @ 10:25:19
Postat av: Margaretha

Jag blir så GLAD när någon tuggar tuggummi för det är jättenyttigt för tänderna så länge som man håller sig till sockerfritt (men det gör du väl)..Det är bra för salivproduktionen......(JA jag e tandsköterska)
Kram
Margaretha

2008-02-28 @ 21:31:08
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Helena

Skönt att höra att det finns fler än jag som är beroende av tuggummin!! Jag blir helt tokig om jag inte får tag på ett när jag måste ha ett! Hi, hi...ja, vi tuggare kanske måste bilda en intresseförening. (Vilken sort kör du helst med förresten)? (-:

2008-02-28 @ 21:50:27
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilken härlig bild! Kram

2008-03-01 @ 20:13:48
URL: http://tjohalia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0