UNDER BEHANDLING

image532


Efter besöket i Partille så har jag haft fullt upp med att kurera mig från de baciller som småälsklingarna delade med sig. Mamman i huset var väl heller inte så frisk så jag fick säkert det halsonda från denna lite större älsklingen. Jag har jobbat det jag hade tänkt, eftersom jag redan innan hade planerat in semester för att koppla av. Ja, nu blir det att koppla av på riktigt för nu bli det inget extra uträttat, som kanske ändå var tanken i begreppet "koppla av". Koppla av gör jag ju från jobbet (?!) Tappade rösten och det förstår jag en del betraktar som en fördel, då kan ju även de - läs maken - få en stunds avkoppling. Istället så får ju han sköta om mig ännu mer, för idag är jag SJUK och har vilat och kurerat mig hela dagen, för nu får det vara nog, men nu kommer hostan. Kuren består av C-vitaminer, gurgling med jodsalt, acetylsalisylpiller och framförallt vila - helst sömn. Idag har jag lyckats med det mesta av detta. Nu ser jag fram emot morgondagen, och dessa minuter framför datorn kanske är en kvittens på tillfriskning. Eller?

Barn och djur vilar när de är sjuka och vi så kallade vuxna håller igån tills vi MÅSTE intaga horisontalläge. De har instinkten och vi andra lyssnar på Luther.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nämen blir du inte bättre, eller.... blir du bättre ;-) Vila upp dig ordentligt så att du blir frisk nu!

Krya på dig!

2008-02-10 @ 21:06:29
Postat av: Åse svarar Lisa

Jojomen, nu känns det som det är på återtåg, men har lagt på med lite hosta istället. Semesterdagen imorgon kommer nog att göra susen. Tänk vad tid det tar att vara sjuk!

2008-02-10 @ 22:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0