BUS STOP

Sedan sist har jag hittat en busshållplats som passar mig - något positivt!?

Strax innan jul kom Gunnar och Mona och besökte oss. Gunnar är vår "gamle" granne från Sunne och var den som var vår "ingenjör" när något skulle repareras eller ordnas till på något vis. Numera ses vi sällan eller aldrig, men nu blev det alltså av. Återigen så kom hans kunnande till hjälp. Både han och Mona är väl bekanta med Värmlands busstrafik och ÄNTLIGEN fick jag lite reda i hur min kommunikation till universitetet bäst skall lösas. Och det har blivit görbra. Jag kan nämligen åka med "de gula bussarna" - Värmlandstrafik.

Karlstadsbuss släng er i väggen!

Med den nya lösningen kan jag "hoppa" iväg till bussen på mindre än två minuter och sedan är det raka spåret upp till universitetet. Det tar FYRA minuter. Den hållplats som jag nu utnyttjar ligger alltså bara ett stenkast från boendet, så nu är det slut på travandet och trevandet i mörker.

image445


Utan Mona och Gunnar så hade jag inte hittat denna lösning, eftersom jag trodde det var "förbjudet" att utnyttja dessa bussar inom stadsbusstrafikens område. Men nu vet jag, och kan välja 26 minuter över eller 4 minuter i - en gång i halvtimmen alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0