TRIVSELDAG


En kallelse till trivseldag med vår avdelning avslöjade inte mer än att vi skulle infinna oss kl 0830 idag , då bussen skulle avgå och att vi skulle ha en ryggsäck packad med oömma kläder, badkläder och med skor anpassade till väderleken. Eftersom det spöregnade samma ögomblick jag skulle åka hemifrån så var det att i ilfart åka till kolotten och hämta stövlar. Så på så sätt hade jag tre par skodon med mig idag, eftersom jag inte visst hur lång denna bussresa skulle bli, och att sitta i stövlar i kanske 20 mil är ju heller inte så kul, menar jag. Varken för mig eller andra vid dagens slut, om jag skulle få för mig att ta av dem på vägen hem.

Nu blev det inte så lång tur, utan verkligen en lagom tripp till Humletorp, Östra Ämtervik. Det blev en trevlig aktivitetsdag och jag fick användning för alla mina tre par skor väl anpassade till den väderlek som rådde under dagen. Det blev en äventyrsled med lika äventyrligt väder i form av regn, åska och - nja - "hagel".

Med ålderns rätt tog jag mig friheten att avstå från vissa strapatser. Jag har inte tid att bryta några ben, slita av hälsenor etc. Det var ju lite halt och fullklädda var vi ju verkligen plus ryggsäck. Det blev lite för många handikapp sammantaget för att jag skulle chansa. Nå ´n gång i höst kanske, då kanske en sjukskrivning skulle sitta bättre?! Å andra sidan så säger väl Försäkringskassan att för två bruta ben så får du vara hemma max 48 timmar.



Utnämner självsvådligt Karin till dagens lirare. Hon sopade inte direkt mattan med oss, men var helt överlägsen i vissa grenar. HURRA för henne, men någon officiell pallplacering och prisutdelning blev det inte.


En dag som denna gick även chefen på styltor, som annars verkligen är jordnära och regelverkskunnig.









Kommentarer
Postat av: Mia

Håller med dig...en sjukskrivning i höst passar bättre! ;-)

Men tror du allvarligt att FK skulle godta 48 timmar???? Det finns ju rullstolar.... L

2008-06-18 @ 21:54:07
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0