MIDSOMMARHELG

Vi har gjort om vår hall till "matsal". Hastigt och lustigt med vädret som inspiratör switchade vi om möbleringen inför midsommaraftonens ätande. Det har funnits som idé men verkställdes här och nu med befintligt möblemang. Vi är helnöjda - nu har vi tak över huvudet, varmt om vi vill och nära till maten. Så öppnar vi dörrarna och får frisk luft och vy över stadsbilden med domkyrkan i blickfånget - också om vi får lust.

Invigningsmenyn var förstås sill och potäter, snaps och jordgubbar. Ganska traditionsenligt som synes. Gött, tycker jag med mormors sillspecial med salt sill ur tunna som får vattnas ur, filéas och rensas. Lite mer pyssel än jag vill utföra, men hon gör det bra. Mormor var tillsammans med Inga-Lill och Mats våra midsommargäster.




Dagen - eller snarare kvällen därpå - så fortsatte vi med sillfaten, men då bjöd vi in damer från grannsskapet Elsa och Maith. Vi hade mycket att tala om så denna övning slutade inte förrän 0230. Tyckte det var kul för Elsa ropade "TACK FÖR I NATT!" till maken över staketet i morse . Ja, det lät trevligt!

Här kan man tro att det var sång på gång "I ett hus vid skogens slut", eller nå't och om så vore fallet så verkar det som om Elsa och jag inte befinner oss på samma versrad. Jag som alltid har så bråttom verkar ha kommit till "haren skuttar fram så fort" och Elsa är troligtvis kvar på första strofen. Nej, nu sjunger vi inte, men äter med engagemang. Vi kom fram till att kvällens medverkande talar rätt mycket med kroppen.

Kommentarer
Postat av: IngerF

Hej Åse! Här kommer ett boktips som jag fick av min chef: result" rel="nofollow">http://www.bokus.com/b/9789100115999.html?pt=searchresult

//Inger

2008-06-26 @ 11:44:53
URL: http://ingerf.blogspot.com
Postat av: Anne

Om att vara trött: Instämmer till fullo. Luften har liksom gåt ur, pyst ut långsamt en vecka nu. Har dock bakat bullar idag efter en lätt ångestattack.Suttit på internet i sedan 16.30, vissa avbrott, ja.Lägger igen för idag. Bullarna blev goda. Kom o smaka.

Kramar

2008-06-26 @ 21:24:45
Postat av: Svar till Inger

Tack för tipset. Jag har nu beställt den rekommenderade boken samt Gregorius av Bengt Ohlson som ljudbok.

2008-06-26 @ 22:16:08
URL: http://kolotten.blogg.se/
Postat av: Svar till Anne

Kommer. Har du svenskt kaffe också?

2008-06-26 @ 22:17:33
URL: http://kolotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0