MAKTLÖSHET I KVADRAT

Jag brukar säga att har man regler skall man följa dem - att gå på övergångsställen när sådana finns t ex (det vet ju ni kamrater som brukar vara med mig ute och gå). Nu är jag beredd att ändra mig  angående ett regelverk som verkar vara övertydligt. Då tänker jag på stackars Arvid Andersson ( min morbrors namne, för övrigt) som inte får bo tillsammans med sin krassliga fru på äldreboendet för att han är för frisk. Farbrorn är över 90 år och makarna har bott tillsammans i 63 år, men nu BESTÄMMER kommunen att de skall bo på varsitt håll. Hur är det nu med alla skenheliga religiösa om nöd och lust, och döden skiljer oss åt  och ja, GUD vete allt, men nu vet inte GUD nå´t för det gör Gunnel i Gislaved som också följer reglerna så till den milda grad att det kan inte finnas ett uns av sunt förnuft, olydighet utan bara en otrygghet och duktighet att följa regler. Tänk nytt säger jag både till Gunnel och Kammarrätten och förresten även om ni följer anvisningarna så kan det väl inte vara förbjudet att försöka hitta andra lösningar. Hur maktlös kan man bli - och i det här fallet kan det stå för både det gamla paret och för de som har position att utöva makt, men inte förmår att hantera den mänskligt?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har inte hunnit titta på din blogg på evigheter känns det som, men när jag nu äntligen fick tid till detta, blir jag bara så imponerad på hur du uttrycker dig! Du borde skicka in den som en insändare till tidningen. Jag instämmer helt med dig, även denna gång ;-)



Ha en bra dag imorgon!

2008-06-15 @ 21:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0