SVENSKA FLAGGANS DAG 2008

Även maken och jag fick gåvor på det som egentligen var ungdomarnas dag igår. Makarna Arnefur "uppvaktade" med, passande nog, denna svenska flagga och jag tog det som ett bevis för utfört värv även för vår del. Flaggan kom till användning redan nästa dag, som då var den 6 juni.

I övrigt var det inget flaggväder denna dag. Solen stekhet och ingen vind.


Vi mådde gôtt och det är synd att det inte går att visa bilder på ungar som badar i den nyrengjorda dammen för att det finns skojare som kan utnyttja bilderna. Det visade sig nämligen att den lilla dammen med en liten avsats var som gjord för småttingar att svalka sig i - en swimmingpool i kolonimodell.


I jämförelse från i fjol när jag var ute på blågul blomjakt, så de få blommor som blommade då den 6 juni - i år redan är överblommade och inte ens gick att ta bilder på. Då fick det bli andra och det är ju vad jag hoppades på - redan i fjol (?)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0