TRÖTT - forts

För någon rad sedan meddelade jag att jag var trött på hela omvärlden. Fick några glada tillrop på vägen, som skickade med tankar som jag suger på sedan dess. Nu är det inte så att jag just nu har nå´n tanke på att ge upp varken det ena eller det andra, men har ändå svårt att se så många ljus i tunneln just nu. Att bli passiv är liksom inte min melodi och när jag bara flyter med eller avvaktar andras drag då har jag svårt att ladda igen. Jag är j-ligt dålig på att vänta och att vara nöjd. Det är det ena.

Sedan rådet att få ha egen tid - ja det är helt rätt. Jag är så gott som aldrig ensam om att göra ingenting. Både på jobbet och hemma är jag styrd av andras almanackor, tider och planering, och det blir en del med tio chefer och några till. Trots det är det jag som bestämmer!!!?? Konstigt, men till en del antagligen sant. Önskar dock att trådarna till marionetten skulle gå av och det kan de ju göra om de är utslitna. För att få egen tid här hemma så får jag väl skicka maken på kurs i vinter, snickarkurs kanske. Jag skulle behöva.... Nej, jag skall inte dra i de tåtarna. Bloggtid är utvecklingstid.

Jag är väl trött för att
andra inte tycker som jag gör,
inte uppför sig som jag anser att de skall göra,
säger eller inte säger det jag anser att de skall göra,
inte gör det de skall göra.

Tur att jag vet själv hur allt skall vara, och jag tycker just nu bara om de som tycker som jag tycker. De är ju mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du berör med dina ord. Jag är din vän och jag tycker som du...

2008-06-18 @ 22:46:29
URL: http://lottap.blogg.se/
Postat av: Svar till '''''''lotta

Tack Du och Din kommentar behövs. Tänkte dock när jag läste den att jag kankse tar mig själv på för stort allvar, att det är konkret feed-back som jag saknar både arbetsmässigt och privat både för att planerna bättre skall gå i lås och för att veta om det jag gör duger, förstås. Tack för maten, kanske?

2008-06-19 @ 05:10:19
Postat av: Lisa

Åhnej, du tar absolut inte dig själv på för stor allvar. Jag förstår vad du menar och jag tycker som dig.... oftast i allafall.



Avsaknaden av feed-back är bara så ledsamt. Gör man ett bra arbete eller inte. Den frågan ställer sig de ambitiösa....

2008-06-19 @ 07:36:43
Postat av: Gäst

- Jaha, där ser man så olika man kan tycka om saker och ting. Din sista mening går stick i stäv med mig. Om det är något jag avskyr så är det nickedockor och ja-sägare, de anser jag inte vara mina vänner.

Ska jag fortsätta svara?

2008-06-19 @ 08:40:54
Postat av: Svar till Gäst

Ironi, kanske? Och det var ju tack vare dig jag fick in en kil i insikten.

2008-06-19 @ 10:09:08
Postat av: Gäst

Jag misstänkte ironi eftersom du använde "!" och handen på hjärtat, visst vet du vad som behövs göras.



Ett problem som vi alla har är det vi bär med oss i ryggsäcken. Dels det som andra har fyllt på med sedan barnsben och det vi lagt dit själva.

Om jag ska bli gräsligt djup så ska man ställa sig frågan?

Vad har format mig, vad är jag, hur vill jag vara?



Många kvinnor är dåliga på att delegera och det beror inte på att vi saknar förmågan utan att vi tänker "det går fortare om jag gör det själv".

Vi är inte speciellt bra på att ge andra kvinnor beröm eftersom vi ofta har tänket "om inte du gjort det hade jag fått göra det". Det är inte illvilja utan beror på uppfostran.

Vi kvinnor ska helt enkelt klara av att ha många saker i luften samtidigt och vi tänker inte "idag" utan flera veckor framåt.

Planering har blivit ett honnörsord för oss.



När vi sedan börjar göra revolt blir vi kallade alla möjliga saker, ord som inte lämpar sig att skriva och tyvärr brukar det ta trettio år att ilskna till. "ler"



Jag önskar dig en trevlig midsommar med ett eget jordgubbsstrå.







2008-06-19 @ 12:02:19
Postat av: Margaretha

Jag önskar dig en riktigt härlig midsommarhelg !!!!!

Vi hörs om lite drygt två veckor....

Kram på dig

Margaretha

2008-06-19 @ 13:30:46
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0