TEATERBESÖK - CANDIDE

image607
Ikväll var det dags för ett besök på teatern och föreställningen Candide. Mycket trevligt och stundom underhållande och en fascinerande scenografi. Jag hade förberett mig genom att återupprätta minnet av den litterära Candide, som jag läste första gången för fyrtio (40??!") år sedan, när jag gick första året på gymnasiet. Ja, jag mindes att jag hade läst den och att jag har den i bokhyllan, men jag hade inget annat minne mer än att Kunigunda var med i bilden. Det var i allafall idag en större behållning att se Värmlandsoperans version än att läsa Voltaires verk. Rekommenderar musikintresserade ett besök på Karlstads vackra teater och se denna föreställning. Har man dessutom så trevligt sällskap som jag hade - Birgitta - så blir den en ännu gedignare afton.

Birgitta höll också ställningarna i paus och slut om hur det gick i matchen mellan Färjestad och Frölunda. Inget vidare för "de våra" om man håller på dem. Kanske lika bra att det blir det resultat de förtjänar när de inte har kondition för tre perioder.

Kommentarer
Postat av: Vincentlinea

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2008-12-22 @ 08:47:02
URL: http://vincentlinea.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0