TVÅ * GARDINUPPSÄTTINGAR

Nu har jag köpt mig arbete. Spanade för ett tag sedan in ett gardintyg i skyltfönstret på Värmlands Hemslöjd, som jag VILLE ha. Tyckte det såg dyrt ut, men har inte förrän idag kommit mig för att gå in att fråga. Jag befarade att det var slut när jag äntligen var på plats, men det var kvar och inte alls farligt kostsamt. Då slog jag till och köpte de fem meter som jag tror behövs för att få till bra fållar med mera. Under tiden som "Mimmi" klipper till mina längder, så får jag syn på ett ANNAT gardintyg, med rött mönster - och grått - och svart. Ja, DET vill jag ju också ha. Nu när jag har köpt en röd julmatta, så kanske jag kan använda den som en röd matta, om jag bara har gardiner som kan matcha den vid annan tid på året. Inte fullt så röda, som julen kräver, menar jag. SÅ, det fick bli ett par längder till och därmed har jag något att göra i mellandagarna - he,he.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättefina tyger, verkligen!!

2008-11-12 @ 07:45:30
Postat av: Maja

Superfina!!

Kanske har de öppet efter nyår så jag kan slinka in, för nu har vi bokat nyårshelgen på Spa!!

Kram kram

2008-11-12 @ 09:09:23
URL: http://meliaklint.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jätte fina tyger!!! Själv har jag också äntligen köpt tyg (har inte haft vardagsrumsgardiner sedan vi flyttade in - över 3 års sedan). Symaskinen står dock på vardagsrumsbordet orörd... Har ingen lust att sy. Hoppas att lusten snart infaller. Ha det bra och lycka till med symaskinen! Kram kram

2008-11-14 @ 07:12:52
Postat av: Mia

Men Åse! VILKA läckra tyger...helt ljuvliga..

2008-11-15 @ 06:33:15
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja den där mimmi kan klippa till hon ;)

2008-11-18 @ 23:01:17
URL: http://lottap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0