HEMMABYGGE

Nu skall det bli platt-TV. Snart !? Jag har inget behov, men det blir nog en nu till min nyblivne pensionär, så att han har förtröelse på dagarna (?!) Innan dess så behöver vi dock bygga om. Det var ett helt företag att hitta en TV-bänk till "tjock-TV.n" för några år sedan. Nu känns det lika svårt att få till en godtagbar placering av den kommande investeringen. Först har vi flyttat befintliga möbler runt runt. Vi har en stor soffa, som inte låter sig placeras var som helst. Den kräver yta och om soffan hamnar på tvären så gör jag det också.  Samtidigt behöver man ju kunna se TV från soffan om man vill.  Efter att ha flyttat om och städat över så är soffan  så gott som  tillbaka på utgångsläget och då kom rutpappret  fram. Nu har vi ritat och berättat för varandra och det resulterade i ett besök på IKEA idag. Inte för att vi köpte någon färdig möbel bara sådär, nädå utan här har införskaffats Billy- och Bennohyllor som på sikt skall bli platt-TV´ns hemvist. Kanske behöver det byggas lite också, någon skiva här och där, tapetsering?, målning? Ja, vad gör man inte för hemmets medelpunkt. Kanske blir det färdigt också? Det blir en extra vägg ända upp till taket av det här och i Bennohyllorna skall jag, förutom CD skivorna ha mina ljudböcker, som nu har börjat trängas lite här och där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0