PLATS I KORGEN


Försöker verkligen att tänka positivt och göra gladsaker för att inte bitterheten skall ta över. För egentligen vet jag att problemet inte är mitt och min frustration egentligen beror på att de som har makt över en lösning också har makt över mig - dock bara när det gäller yrkeslivet. Annars har jag ansvar för mig själv och  det är det jag nu försöker att ta, men det är inte enkelt att ringa in känslor mellan "åtta och fem".


Idag har jag roat mig med att besöka Gengåvan - uppgiggande, men inga fynd den här gången. IKEA fick ett besök idag också - en matta, papperskorg och julgirlanger - inte direkt stort behov, men litet  piggade det upp.

Efter det så har det blivit krogbesök med goda vänner med anledning av deras jämna födelsedagar nu i höst och därefter ett revybesök "Svenska typer". Vännerna och krogen var trevligt, men jag hade nog förväntat mig mer av skojigheterna. Endera var det för lite eller för mycket vin för jag tyckte att jag sett amatörrevyer utanför "storsta'n"som har varit avsevärt bättre. Nä, jag är inte bitter!!!

Kommentarer
Postat av: Inger F

Kan trösta dig med att jag inte heller gillar revy. Jag gillar överlag inte Scala-teaterns utbud... mer än när de tar in externa aktörer som Rickard Wolff m fl. Jag hör till den trista kategori människor som inte tycker att ett dåligt skämt (eller könsord) blir roligare bara för att man uttrycker det mer och mer högljutt...

/Ingerf

2008-10-19 @ 23:46:32
URL: http://ingerf.blogspot.com
Postat av: EvaLena Heinered

En tapperhetsmedalj för de som härdar ut omorganisation nummer fyra...tre...eller fem utan att ta skada. En sådan ska du ha om du inte hinner sluta innan det hela är över. Slutar du så ska du få en stor guldstjärna.



Tack för fina komplimanger om mina bilder.

Hade jag lite mer tid skulle jag bara måla. Inte för att jag tror att jag är så fantastiskt bra, utan för att det är så fantastiskt roligt.//EvaLena



2008-10-22 @ 19:49:32
URL: http://heinered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0