SPÖKAR DET?

Ensam hemma  och tror på spöken. Ja, jag tror ju att det finns ytterligare dimensioner där våra döda anförvanter  tjänar som hjälpredor och ledsagare åt oss nu levande.  Vi säger att vi har en "ande" här i vår lägenhet, och jag tror inte att det är en osalig en. Lite van är jag därför att det låter och stökar här ibland, men i förrgår morse blev det lite extra påtagligt.

Jag var på väg till jobbet tidigt på morgonen och huset var lika tyst som vanligt vid den här tiden. Precis när jag skulle gå så hörde jag en duns från kylskåpet. Jag konstaterade detta bara, för vad skulle kunna falla omkull där, där allt står rakt upp och ner och inget hade jag rört där heller annat än filmjölken. Så jag låste om mig, tog bussen till jobbet och PRECIS DÅ, när jag steg in genom svängdörrarna så mindes jag.... matlådan. Mitt spöke försökte påminna mig, men vad hjälper det när jag inte fattar någonting utan rusar på som vanligt. Detta sade jag rakt ut i luften för så är jag säker på att omständigheterna var och att det fanns någon i min närhet som lyssnade just då, fastän jag inte så någon.

Kommentarer
Postat av: Maja

Kanske samma spöke som springer på löpbandet på vinden!



Nu kommer snart "moffa" hem efter en vecka med lek och bus. Hoppas att han orkar in i lägenheten i alla fall innan han faller ihop av trötthet ;-)

2008-09-27 @ 12:29:43
URL: http://meliaklint.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fanns matlådan kvar när du kom hem? Eller hade anden tröstätit upp den när du inte hade hörsammat vinken? Kan du inte skicka en ande hem till mig som fixar det mystiska läckaget under mitt hus? Kanske är det så att mitt hus bebos av en osalig ande, som ber om uppmärksamhet? //IngerF

2008-10-01 @ 20:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0