KOLONISÅPA - PÅ RIKTIGT ?

En gång för länge sedan lade jag upp en kategori KOLNISÅPAN på denna blogg. Då var anledningen att det fördes en  dokusåpaliknande tillvaro här på kolonin. De inlägg som jag hade där tog jag bort efter ett tag - när den värsta irritationen eller ilskan hade lagt sig, och förresten jag hade en tendens att att gå till personangrepp, så maken lade in sitt veto och jag gör ju som han säger till mig (!?) - så bort med såpadokumentären.

IDAG har jag dock varit på ett blixtinkallat styrelsemöte med koloniträdgårdsföreningen med anledning att föreningen har fått en förfrågan om att eventuellt deltaga i en TV-serie liknande Kolonifområdet IRIS, som gick på TV4+ för några år sedan och som ständigt går i repris.  Visst är det smickrande att få ett sådant erbjudande, men vad innebär det? Ja, det är ju det som är frågan, och den hade vi inget svar på idag. Det är inte lätt att ta ställning för ett drygt hundratals medlemmars inställning och åsikter till en dylik företeelse - och till hjälpen skulle vi föreslå vilka som borde/skulle bli TV-kändisar framöver. Som tur är så är det demokrati och vi hade lite olika ingångsvinklar i vad vi tyckte om programmet i sig. Jag är personligen positiv, men tycker inte att det är styrelsens sak att bestämma utan förankring hos medlemmarna, eller åtminstone veta något om hur en TV-inspelning skulle bemötas och vilka som kan tänka sig att deltaga rent praktiskt.

Kanske kan det ändå bli så att jag kan följa upp "en riktig såpa" under min uppförda kategori ändå... annars kanske jag kan göra en egen... jag ser ju framför mig vilka jag tycker skulle platsa i Tv-sammanhang. Koloniföreningen har massor med medlemmar med gediget trädgårdskunnande, som skulle vara trevligt att lyfta fram. Nya medlemmar med sin entusiasm, barnfamiljer  och vill vi belysa "föreningsproblem" så kan vi ju gnabbas lite om diken, grindar, häckar och lite till - något går väl att få till. Den sociala gemenskapen finns ju också . Ivan eller möjligen Ivar med fräsen t ex och hans harem.. Det vore väl något?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, denna såpa ser jag verkligen fram emot :)

2009-12-14 @ 10:09:45
Postat av: Inredning

Bloggen är mycket trevlig.

2012-09-07 @ 12:16:44
URL: http://www.mobelinredning.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0