VECKA 20 - 2009

En intensiv vecka på så sätt att dagarna har tvingats vara nogsamt inplanerade p g a livet i sig själv och som hopat sig till denna vecka. Med anledning av att jag har ett arbete, så har vi också ett arbetsschema på skötsel av det gemensamma pentryt under någon vecka under året. En av dessa veckor var just vecka 20 för min och ytterligare två kamraters del. Veckan avslutas med "examen" på fredag med fika för ett större gäng. Det är gôtt att det  är över för den här gången. Nu är det väl inte min (o)tur förrän i höst, hoppas jag. Det är inte en så betungande syssla att skötea detta, men det är ett pass med diskmaskiner och kaffeapparater, så att logistiken inte går åt h-e.

Så har ju  kolotten, och då har jag lyckats byta till mig årets städvecka för toalettstädningen till vecka 20. Tänkte inte  på det!  Varje dag skall det ske en ordentlig översyn av toaletterna. Med översyn mernar jag då att det skall användas våt trasa överallt. Det är här heller inte så betungande, men det gäller även här att få till rätt tidpunkt för att städningen skall bli så effektiv som möjlig. Rätt okej med en städvecka vartannat år, annars. Städtiden har anpassats efter de övriga aktiviter som har förekommit . Jag har ju varit på teater - säsongens sista inom abonnemanget. Det var Änkeman Jarl som visades på Scalateatern. En trevlig föreställning med musikaliska inslag. Berit Carlberg, Inger Nilsson och Hans Josefsson var några av de som medverkade. Tyvärr så var det inte så stor uppslutning - synd för de på scenen, tycker jag.
En annan kväll så fick städningen anpassas efter att vi var på gourmetkväll med grillmat på Tullholmsgymnasiet. Fördrink, trerätters och en flaska rött en vanligt torsdag vecka 20 - det är inte helt fel.

Då jag bor i en bostadsrätt och med föreningens ambition att hålla kostnaderna nere, så anordnas städdagar på "gården". Visst, bara inte denna städdag inträffar samma dag som det är aktiviteter på kolotten som jag skall bevaka i egenskap av bloggskrivare på deras hemsida.  Kolla här .

Nu är veckan över och det är nya tag - jag vill inte ens tänka på det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0