En semestertisdag

Startade tidigt i morse från Partille. Upp 05,30 för att hinna duscha och få till utseendet innan Mathias skjutsade in mig till tåget innan han skulle vara på jobbet - så tidigt som möjligt.

En sista glutt på Melia, som fortfarande sov och en liten "snoos" på Mollie, när det var dags att byta pyjamasen till något lättare - denna varma dag. Vacker i rött, förstås !
image166
Frukost fick intas på tåget, därav in  på coffeeshopen och inhandlade macka och kaffe som komplement till medhavda youghurtshots. Tiden på tågresan bedrev jag genom att lyssna på Helen Turstens nya "En man med litet ansikte" som MP3 ljudbok. Lite kvar...
image172

Vad kommer det sig att väskan var så gôrtung? inte vet jag, kläderna är ju inte så tunga, så det är väl väskan i sig som väger sina modiga kilo. Jag har i och för sig varit till Gudrun Sjödén och fyllt på sén jag for.. men så mycket?
Det var iallfall ett träningspass att ta sig tre trappor upp när jag kom hem. Jag hade nämligen tagit K-Å:s väska och den brukar ju han bära själv(!?).

Ut igen. Nu till "mormor" - min mamma, alltså. Det tar ungefär 20 minuter att gå dit, men "måste" in på "Köppra" och bunkra lite, när jag nu äntligen kommer till en affär idag. Gjorde en V Ä L D I G lättvindig dammsugning hos henne, men åt däremot V Ä LD I G T mycket lunch istället. Det är väl katten som gör att lägenheten kräver dammsugning, men han bryr sig inte. Döv är han också!!!image167

Idag har det varit gôrvarmt - säkert när 30 grader i solväggen. Trodde jag skulle få sola lite, men jag varken hann eller orkade (tror jag). Tog bussen till kolonistugan för att först och främst vattna det som är i krukorna och i blomlådorna under fönstren.. Det behövdes verkligen. image168

Se´n tog jag en sväng med gräsklipparen också trots att det inte var många dagar sén, men det blir många framöver istället som det kommer att vara oklippt. Lite hallon blev det också plockat, så jag har till filmjölken i morron bitti. Det börjar ta slut på hallonen, men det är gott att bara få plocka direkt från busken och äta direkt.

Skördade lite av årets nyförvärv - lila brytbönor. Det får bli lite mer ordning på det odlandet nästa år. Själva plantan är jättefin. Bönorna blir mörkgröna efter förvälling. De är vackrare i verkligheten. Här tycker jag att det mer ser ut som blodiglar. VÄÄ!!image169

Lite sociala övningar också. Satt ett tag hos Anne-May och hennes väninna Marianne och pratade strunt ett tag . De kom nämligen på mig när jag "pallade" äpplen hos grannen. Faktiskt har jag fått lov, så något regelvidrigt pallande var det inte.Träffade också på en av koloniföreningens yngsta delägare, Gustaf 5 månader och hans mamma Berit när jag var på väg hem. Söta båda två.image171

Hem igen för att tvätta kallingar, så det hinner torka till imorgon. Just nu HÖR jag Allsång på Skansen samtidigt som bloggen uppdateras.image170

Telefonsamtal från bästa vännen Inga-Lill varade i över en timme, så nu är jag här igen och nu blir det väl det sitsta på ljudboken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0