JULKLAPP

Maken och jag fick en försenad julklapp nu när Andreas och Linnea var hemma.
image480
Vi fick en get!!?? Som jag genast döpte till GrETa. Den är köpt till en familj i Mocambique(?) för försörjning då getterna ger möjlighet till näringsriktig föda och kanske t o m en inkomst. En fin tanke, då vi här har så vi klarar oss ändå. Tack så mycket och kanske får vi ett kort på den riktiga geten *ler*. Om inte så tog jag ett kort på den symboliska geten som var inslaget i julpapper.

Med intresset i focus, så uppmärksammade jag en artikel i någon av kvällstidningarna om ett zoo i Kina, där barnen först uppmuntrades att mata bland annat getter, men även kaniner och sedan fick besökarna köpa dessa djur för att ha nöjet att slänga dem levande till lejonen. Varför var det en man som kom släpande med ett stadigt tag om svansen med, vad som beskrevs, en bräkande get ? Till hjälpen såg han ganska nöjd ut och lejonen kom i flock när de hörde den stackars geten. Kina och OS! Något att fundera på? Då har kanske GrETa fått det bra hon också?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

GrETa, Vilken jättefin julklapp! Kolottens nya bildmontage-mycket snyggt!

2008-01-15 @ 10:10:08
Postat av: Kerstin

Kul. Jag fick en gris som "jag" skänkt till en familj i Guatemala. Det var väl en bra julklapp.

2008-01-27 @ 17:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0