NY LYFTER VI

...mot Blåkulla!
en tur till Lekvattnet i påsktider. Det är tradition och då får varken väder eller förkylningar komma emellan.  Tradition är det också att åka på konstrundan. Hur rutten ser ut i år, det har vi inte kommit överens om ännu, men Heidruns och Sahlströmsgården är obligatoriska mål. Sedan vill jag till Frykenstrand också, men de ingår inte i vår "ordinarie" konstrunda utan tillhör Sunne. Vi får se om vi kostar på dem en visit. Det är nästan som "mârten" - alltid ser jag någon bekant. Det är  lika uppiggande som själva kulturen.

Två av alla påskkärringar - Maria, drygt 1 år och Susanne några år äldre på Kristinefors mark 1976.


Hoppas jag kan få se några till under denna påsk!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Hej såg du några fler påskkärringer? Vad besökte ni på konstrundan då? Såg att Alma Löv fått bra kritik. Har du varit dit? Tänk jag har fortfarande inte varit där och nu bor ju Lerin granne också!! Måste dit!! I somamr kanske??

2009-04-15 @ 09:28:41
Postat av: IF

Är det inte kolott-säsong snart så man får se en massa projektbilder? Själv har jag problem med att artbestämma en sorts barrväxt som vi har huggit ner. Den hade förväxt sig, så nu är den tuktad och ska nu hållas efter innan han blir autonom igen. Någon har sagt att det är en idegran, nån annan medelhavsk cypress.

//IngerF

2009-04-18 @ 22:18:11
URL: http://ingerf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0