MELODIFESTIVALEN

Kan man ha en blogg utan att nämna melodifestivalen?  Intressant annars att så många har åsikter, men inte tittar eller säger sig inte vara intresserade. Tidigare år så är det ju alltid någon speciell som jag har hållit på, men i år hade jag inte någon direkt favorit som jag kände skulle till Moskva. Jag gillar ju Caroline af Ugglas och höll på henne i delfinalerna  och visst hade det varit intressant att få se hur Snälla, snälla, snälla hade blivit emottagen i Eurovisionschlagerfestivalen.

Nu blev det inte hon utan en annan udda variant - och det kan nog gå bra. Den låt som sitter är ju Stay the night med Alcazar, som annars är en grupp som jag inte direkt brukar att lyssna på. Nu finns det där mellan öronen, på nå´t vis, Tror att det skulle ha passat ute i världen. Just det här att det inte fanns någon självklar visade sig väl i omröstningen också när tolvorna fördelades nästan rättvist. Det blev lite kul och jag gillar Malena för hon är så äkta positiv och trots beskrivningen operadiva, så tycker jag att hon aslolut saknar divalater till skillnad från andra uppkomlingar. Jag hoppas att det kommer att gå bra för henne i Ryssland i maj.

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Hej!! JA Alcazar hör inte till mina favoriter heller men denna låt var verkligen en slagdänga...jag har den i örona titt som tätt. Versionen av Hero i pausen var ju helt suverän!! Wow säger jag...så kunde de väl ha sjungit den förra året! Ses imôra. //A-B

2009-03-17 @ 10:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0