Svenska flaggans dag 2007

image16                

Ambitionen med kategorin 6 juni var/är att försöka dokumentera detta datum med, förhoppningsvis, händelserika bilder tagna just detta datum. Gissa om det sprack !

* vaknade sent - fest igår, jobbig vecka

* maken var inte pigg - inte p g a festen skall påpekas - och skulle inte med till kolotten
* skulle köpa squashplantor - slut, slut och slut
* skulle plåta koloniflaggor - inget vidare flaggväder (bra i och för sig, men inte för fotoändamål)
* ja, och till sist batteriet i kameran slut och ingen laddare hade jag med

Jag sade till  mig själv "vilken j-a skitdag".
Då ... ringde det på mobilen och det var  vännen Kristina som var på gång till sta´n och undrade om inte jag skulle vara sugen på en sallad och intaga denna tillsammans med henne och hennes sambo Ulf om de kom till stugan. Visst, visst !! Trevligt besök och mat är ju aldrig fel. En paus blev det då i mitt lilla planterande och den 6 juni ljusnade. Även för mig!

Varmt som attan har det varit idag. Just nu när klockan är nu 21.10 och det är det fortfarande 21° på norrsidan  utanför vår lägenhet, Gött, ändå !

Vad hände mer ...
♣ Granntjejerna Lena och Gun-Britt hade sovit över och det hade varit skönt med korsdrag på natten.

image31

♣ Monica och Johnny höll på att städa ur sitt hus, som nu är sålt. De grejade också i trädgården, men fick  avbassning av en styrelseledamot för att de klippte gräsmattan,en dag som denna. Undrar om de reglerna är uppdaterade, förresten. Det har ju inte varit helgdag den 6 juni i så många år.
♣ Åsa och Erik var på snabbvisit, men skulle till muséet och lyssna på Eriks pappa som var med och spelade där. Osis med kameran och batteriet, då Erik hade sin blågula mössa på sig..
♣ Gick "husesyn" i en av grannarnas trädgård och fick mycket inspiration där. Mycket roliga idéer som jag kommer att knycka.
♣ Åke mådde gôtt!

image30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0