NÄe, det blev ingen fest i år heller

Ett år till ända - ur kolonisynpunkt. Varje år tror jag att det skall bli annorlunda. Att vi skall kunna använda kolonitäppan till att ta emot vänner någon sommarkväll för att grilla och njuta av att få vara "på backen". Eller att få bjuda väninnorna på lunch mitt i veckan ute på altanen.

image324

Vad väntar jag på då ? Jo, jag skulle nog gärna vilja ha det såpass iordning omkring mig så att jag sapp kryssa bland möbler, bräder och verktyg inne i huset t ex. I år hade väl ett bättre väder inte skadat heller, för det är ju ute vi skall vara. De helger och kvällar som hade passat att bjuda till sig goda vänner var för det mesta  inplanerade för annat. Tycker att det har varit en sådan sommar som inte har tillåtit någon långsiktig planering för utomhusvistelser med anledning av den föränderliga väderleken.  Möblemanget på altanen har stått med presenning över sig hela sommaren och vi har inte behövt köpa någon parasoll i år heller.

Vi får ladda krafter under vintern, så att arbetslust och ork infinner sig till vårbruket igen. Om inte, så får vi väl försöka harva (?) på ett år till på lite halv maskin. Det gäller att intala sig själv att detta är ett nöje och inte skall bli ett måste med bara arbete. Så jag ser fram emot nästa säsong och det får bli som det blir.

Kommentarer
Postat av: Ebismolarek

Great site and interesting informations. THX!

2010-10-13 @ 11:48:51
URL: http://ebismolarek.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0