KANSKE EN ÖVERRASKNING

Idag har jag grävt ner en hel del lökar, som jag hoppas på kommer att förgylla tillvaron till våren. Mitt kom-ihåg är kort så när våren äntligen är här, så minns jag inte hur det var tänkt. Sedan kan det ju inte alltid bli som jag har tänkt heller. Vissa av de satta lökarna kan mycket väl tjäna som rådjursmat.  På min "gul-oranga" sida klämde jag ner en kejsarkrona och munkhätta och vid sidan om ingången några allium, tulpaner och pärlhyacinter. Vi får se om det kommer upp och blir kvar.
image301


Ytterligare ett antal lökar sattes klocklilja( fritillaria) en blålila variant på en meter, fransiga gula narcisser som kallas Rip van Winkle, prydnadslökar som heter Hair (allium vineale). De verkar lite spännande  cirka 70 cm höga stänglar med stora blombollar med lite gröna "hår" . Och en röd lilja, Olina,som, om inte något rådjur hinner ta dem, så blir det väl mums för liljebaggarna.

Kommentarer
Postat av: Mariusklara

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!

2009-07-03 @ 09:46:39
URL: http://mariusklara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0