MINNENAS VISION

Har inte bara haft semester från jobbet, utan i samband med det blev det även en oavsiktlig (?) time-out vad gäller bloggandet. Ibland blir man ju trött på andra, men det händer ju att man blir trött på sig själv också. Andra kan man ju fly, men när det gäller det egna jaget så är det svårare att undkomma "fienden".

Jag tackar för glada tillrop via mail och telefon om "vad som hänt?" Tja, ingenting utan att inspiration och motivation har saknats och kanske också att jag inte har något "försvar" till vad jag håller på med - gamla människan. Dock är det så att jag under hela detta uppehåll har haft bloggen i tankarna och samlade därför på mig lite bilder efter hand, fastän när det nu kanske är dags att dokumentera så känns de också lite passé.

Jag har för det egna välbefinnandet knyckt det argument som Niklas Strömstedt framförde att i hans ålder kan bloggandet betraktas som ett stöd för minnet, eftersom det inte är detsamma längre. Detta sade han i en intervju som gjordes med anledning av hans 50-årsdag. Ja, jag tycker som han - nu kan jag backa tillbaka och se vad sättpotatisen hette, som var både tidig och gav riklig skörd.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Välkommen tillbaka Åse..jag har saknat dig. Du är bönhörd, blöt är morgonen den första arbetsdagen. OK väder att jobba i. Ses på torsdag! Kram

2008-08-18 @ 08:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0