MAT OCH PRAT

Tillsammans med arbetskamrater från förr och deras arbetskamrater från förr så ser vi till att få till en liten mat- och pratstund ungefär en gång per månad. Vi är tämligen trogna gäster när vi väl etablerat oss på en restaurang, men nu är vi inne på vår tredje lokal, tillika matsedel. När vi började ses så här för något år sedan så var vi på restaurangen Systrar så många gånger att vi tyckte det vara dags att de skulle byta matsedel. Ja men, det var ju vi som fick försöka att se lite nya möjligheter istället, naturligtvis. Så nu idag var vi på Koriander Bar & Deli. Ett av mina favvoställen - så jag var inte svårövertalad att möta upp där. Idag var vi också mycket enade om beställningen, då samtliga sex damer beställde skaldjurssoppa med saffransaioli och vitlöksbröd. Lite vitt vin också - sydafrikanskt (som också ofta är favoritexportör). Ja himmel vad gott det var. Det skall jag göra om!

Bilder på några av damerna som var med. Någon/några vill inte låta sig exponeras - och absolut inte på någon blogg, men här är resten av det genuina sällskapet.
image614

Kommentarer
Postat av: Margaretha

Så mysigt med en utekväll med gänget.....
Ha en fin lördag
Margaretha

2008-03-29 @ 13:12:41
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Birgitta

Tack för senast. Du är så bra på bildbehandling, snygg symfoni. Trevlig helg och så ses vi på måndag och fyller på med kultur...Kram Birgitta

2008-03-29 @ 19:02:51
Postat av: Inger Fritiofsson

Hej Åse!
du är så flitig och kommenterar på min blogg, så nu är det min tur! Du gör så skojiga fotomontage så jag funderar emellanåt på att byta bloggleverantör.

Jag ääälskar också Maria Vildhjärta - har du kollat hennes hemsida? http://ingur.com/vildhjarta/
Och så ääälskade jag Candide! Varenda minut! Skulle vilja se om den. Det är som att mixa West Side Story, Monty Python och Jonas Gardell. Buskis är inte min grej, det måste vara tokigt på riktigt.

En (1) vecka går det väl an att banta. Men två? Vips händer det en massa så man inte har någon kväll kvar att träna på. Imorgon ska jag till Stockholm med tidiga X:et så då hinner jag inte stavgå heller. Men
jag har väl all tid i världen att ta nya tag.

Jag har också några vänner som har upplevt bättre dagar än de innevarande, hoppas det inte är någon av våra gemensamma bekanta!

Vi hörs! min nya jobbmail är sammanamnsomfö[email protected]

2008-04-10 @ 22:14:20
URL: http://ingerf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0