KONSTRUNDAN - THE MOWIE

Så.. då kom vi då äntligen iväg på den traditionsenliga kulturövningen - Konstrundan i Torsby.

Det är ju så trevligt och jag känner att det blir kraft ur det här, även om jag i år inte hade riktigt lika mycket ork och engagemang med anledning av,  vad jag trodde då - pågående förkyning , som då sedan visade sig vara BÖRJAN på någon annan kônstig sjuka. Nu så här drygt en vecka senare  - kommer filmen.

En nostalgivisit till Kristinefors har lbivit en tradition i sig, där det i år firades treårsjubileum med gratis skrädesmjölskakor bland annat. Då för tre år sedan när vi var där för första gången, så var det ju jag som var angelägen att fara dit och titta. Väl framme visade det sig att makarna Gunnarsson kände konstnären mer väl än vad jag påstod att jag gjorde. Barbro Rosén bor nämligen numera också på Hammarö.  Barbro och jag gick på simskola i Aspsjön tillsammans på sommarloven. Därav tycker jag att jag känner henne. Iallafall är det alltid lika trevligt att komma till hennes utställning under påsken och någon gång kanske jag kan köpa något mer än hennes vackra kort.
På Prostgårdslaggårn i Torsby efterlystes information om vilket  hus det är som Paul Piltz hade avbildat. Intressant! Tavlan hade visst dykt upp i Skaraborg, om jag fattade rätt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0