KUNGLIGT BESÖK

Det är stort bara att kungaparet kommer till Kalstad. Nu var de till och med och besökte universitetet - min arbetsplats. Tänkte först bara gå och se när de paraderade uppför röda mattan, men föll sedan för att även gå och se lektionen inom ramen för "Barnens universitet". Vi vuxna fick sitta på behörigt avstånd - på aulans övre balkong - om man inte tillhörde "eliten" förstås, för de satt på allra första bänk från scenen. De fick också den äran att hälsa på kungen och drottningen. Stort  i vardagen även för en icke - rojalist. Jag retades med Anki - universitetsdirren -  om att jag saknade hovnigningen. Det tycker jag väl att det var det minsta hon kunde ha kostat på sig nu när hon ändå fick tillfället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0