Förrådsplanering

Under senhösten rev vi det växthus som har varit en skamfläck för de som så önskar, men inte för oss. Jag hade gärna behållit det, men det var uppruttet och fönstren var det inte mycket kvar av. Dödsstöten kom med ett häftigt blåsväder i höstas och fönstren "gav sig iväg". Men... vis av erfarenheten, så rev vi inte denna befintliga byggnad förrän vi hade helt klart för oss att få tillstånd att bygga ett nytt  förråd/växthus på ungefär samma ställe.

Utgångspunkten för vår planering var en idé från tidningen Hus&Hem, men jag kan säga att det har blivit en hel del modifieringar av det som var den första tanken. Nu är det ju behovet som får styra och det är ju ett förråd vi behöver och ett växthus är för vår del att betrakta som lyx. Sedan är det ju en kostnadsfråga, men vi har begåvats med grannar som gärna slänger saker och vi fick ärva glasväggar av dem som de ändå hade tänkt att köra till tippen. Alla lika nöjda med  lösningen, förstod jag. Så nu ritar maken, och ritar, och ritar, och ... Det får ju inte bli för mycket arbete heller, så jag får väl bereda mig på (ytterligare) kompromisser.
Här skall förrådet/växthuset stå
Så här brett blir det, eller snarare blir det inte bredare?

Så här högt blir det, mmm


Kommentarer
Postat av: Maja

Blir säker toppenbra nu när ni bestämt måtten och allt :-)

2009-02-18 @ 11:15:13
URL: http://theklints.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kjell-Åke påminner mer som en polis i en vägkorsning ;-), men måtten blir nog bra.

2009-02-19 @ 21:30:22
Postat av: Åse svarar Lisa

Ja, det här kanske betyder STOPP och BELÄGG! Just det ser jag inte. Ytan på förrådet blir iallafall mindre och mindre för varje ritning,så snart är det väl bara en "fingertutt". Det är ju också ett sätt att säga STOPP. Vad är det jag inte förstår??

2009-02-19 @ 22:28:27
URL: http://kolotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0