ANTAGLIGEN FRISK

Äntligen, äntligen så har jag idag känt mig "på hugget" för första gången på flera veckor. Hoppas att det håller i sig ända till imorgon, då det är extern arbetsdag också. Idag har jag alltså haft lust att planera - sett ljuset i tunneln, om ni vill och fått undan en del som ändå finns där som en oro omkring att få till. Inte mycket ansträngning, men ändå känna att jag inte har varit tvungen att använda se små krafterna till det som jag inte vill. Känner nu  också att jag har inte gjort det jag skulle absolut behövt att gära, som att plocka iordning mina kläder och framförallt den förblånade strumplådan.

Det är kul att planera och nu vi två stora projekt i vår och sommar, fastän vi behöver ju inte ta i om vi inte vill. I år skall vi försöka att göra en rustning av fritidshuset i Lekvattnet och så fick vi klartecken ikväll om att det är okej att bygga förråd på kolonin. Vi får se om vi orkar allt, men det är kul att trissa upp förväntningarna.

Jag  har också hunnit med  några beställningar och telefonsamtal - enkelt och BORTA! Framförallt att bestämma sig är ju arbetssamt. Det är ju halva jobbet, som "man" säger.

Ikväll har jag också äntligen sytt färdigt det som så länge planerats bli "efter-jul-gardinerna". Nu är de sydda, strukna och uppe! Men symaskinen är inte ihopplockad. DET får väl bli imorgon

Lite blogg, som jag heller inte gjort på länge. Där hoppas jag även på en ny vår - ett specialuppdrag - efter ett av dagens telefonsamtal. Det skulle vara kul att avancera, men vi får se.

Under dagen kändes det som maken hade föredragit om jag hade varit sjuk ett tag till;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0