LYSSNAT PÅ SISTA KULAN SPARAR JAG ÅT GRANNEN


En bok som har recenserats och blivit mycket uppmärksammad i tidningar , radio och TV är "Sista kulan spara jag åt grannen" med Fausta Marianovic och då bara fått goda omdömen. Det tog lite tid för mig igen för att jag skulle bli "fast", men jag tror också att boken gör sig bättre att läsa än att lyssna på. Här finns alla anledning att refleketera på det hon skriver och man behöver ge sig tid. När någon läser för en så är det ju bara att gå vidare oavsett om du hänger med eller inte. Ett viktigt ämne och viktigt att få perspektiv och personliga fakta i ett ämne som angår oss. Boken berör och jag fattar ibland inte var en del får sin energi och vilja ifrån. Då känns det ju också så bra att denna kraft också bär frukt efter det människorna får gå igenom. Det bordet gälla fler. I dessa krigets dagar i Israel och Gaza så kanske det trots allt inte hjälper med vilja.
                                                                              
   Läs den hellre än att lyssna är mitt råd, men göör något av det.

Kommentarer
Postat av: Inger Fritiofsson

Hej!

Jag har några gånger försökt mig på att lyssna på böcker, men det fungerar inte för mig. Antingen så retar jag mig på läsarens "felaktiga" intonation, eller så hänger jag inte med och retar mig på att det är så besvärligt att backa en CD-skiva. Ofta går det också för sakta, så jag hinner börja tänka på annat under tiden jag "väntar". Nej, jag läser hellre själv! Just nu är det Nisse Simonssons bok "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?"



//IngerF

2009-01-07 @ 22:46:46
URL: http://ingerf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0