PYSSEL

Mitt i allt arbete så behövs det ändå exprimenteras lite. Till min hjälp hade jag maken - ja det var nog till och med så att det var han som fick göra jobbet - i vanligtordning. Jag står gärna för idéerna, men skall de förverkligas så behöver jag en hantverkare. En hantverkare som tar sig an uppgiften på allvar och inte har så bråttom - som jag har en tendens att ha.
Däremot kan jag ta på mig att planera, organisera och peka. Så här har det inhandlats masker att gjuta i och när det gäller  armeringsjärnen och beteongen så har maken också där varit mig behjälplig. För kommande bruk(!?) så har jag varit på Myrorna och köpt en kopparbunke som jag skall ha till mönster när det blir dags att göra trampstenar. Tyvärr hade maken också nallat i pôsen med grovbetong, så det räckte inte till allt pyssel denna gång.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

va ni får till´et...jag har iaf testat tekniken nu och mer ska dä bli...

2009-06-10 @ 08:53:07
Postat av: Sylvia

Här ser jag lite av den Åse vi lärde känna i Sunne. Skönt att hon finns kvar

2009-06-12 @ 22:23:52
Postat av: IngerF

Är det fågelskrämmor, detta?

//IngerF

2009-06-15 @ 21:37:02
URL: http://ingerf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0