TRIVSELDAG 16 JUNI

Konsten att trivas på jobbet - en trivseldag med mycket kultur. Det gillar jag även om utflyktsmålen är desamma som jag själv besöker även utan mina arbetskamrater. Det var  trevligt att ha en dag i dessa miljöer tillsammans med dem. Först blev det en visit hos Alma Lövs museum, där vi under fikat fick oss en introduktion till varför Alma Löv blev Alma Löv och även en inblick i familjen Broos intåg i Värmland.

En inspirerande dag där det egna pysslet fick sig lite skjuts. Kanske kan det bli ett vindspel med pinnar och snäckor, eller av glas? När det gäller det sistnämnda så gjorde jag mig en sväng in i favoritaffären (Solrareturen) och fick tag i några rosa glas med fot - tänker mig ett vindspel i sovrummet på kolotten(?!) Tror inte att alla tycker det är en bra idé, men det är värt ett försök - om inte i år så nästa sommar. Då hinner jag samla på mig ytterligare passande glas - under HELA vintern. Det känns som om det skulle kunna bli omfattning på detta tänkta vindspel.

När det var dags för lunch styrde vi kosan till Sillegården där vi blev bjudna på god mat trevligt upplagd och serverad i denna ljuvliga miljö med borden dukade med linnedukar. Som grädde på moset så fick vi en stunds underhållning också. Den ena halvan av Tor och David, nämligen David höjde trivselfaktorn ytterligare med sina underfundiga texter och verkligen egna profil(er).

Kommentarer
Postat av: EvaLena Heinered

Tack för ett bra tips och en fin serie bilder.

Det låter som om jag måste åka dit.//Äla

2009-06-23 @ 16:58:35
URL: http://heinered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0