Årets perenn

Måste erkänna att jag har gjort årets perenn till fjolårets. Jag har nämligen UTROTAT den från vår tomt. Nu får jag väl gå tll grannarna och tigga, när GULLNATTLJUSET har stigit så i kurs och blivit pristagare. Tyckte mest att den såg "oresonlig" ut och förstod nog inte dess värde. Kanske bör jag ge den en ny chans och försöka etablera kontakt med andra växter så att den kan komma till sin rätt. Kan det bero på att den är gul? Jag tycker nämligen att det finns för många gula blommor i världen.

GULLNATTLJUS - Oenothera fruticosa

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh den ser ju jättefin ut.....

2009-03-11 @ 14:02:26
Postat av: Anonym

Som en växt full av citronfjärilar.

Vacker!

2009-03-11 @ 18:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0