STEN OCH TULPANER

Sent i höstas var vi stenarbetare utan egentligen någon målsättning - jag ville bara HA. Inger var vänlig att skänka oss dessa stenar, för då ett kommande behov. Behovet kom redan nu tidigt i vår, då min plan till kantsättning med tegelpannor föll i stöpet - vet inte ens om det är genomförbart, men det föll på att inga pannor fanns att tillgå vid den tidpunkten ,då det passade mig. DÅ kom de underbara stenarna till användning, och de fanns också endast en halv böj bakom aktuell placering. Stenar och plattor kan jag aldrig få för mycket av. Nu när rådjuren har låtit tulpanerna få vara i fred så är jag ännu mer nöjd med denna installation.

Kommentarer
Postat av: Stina

Det här tyckte jag var så fint, och riktigt stilfullt. Att vanlig stenar på hög kan bli så bra. När jag själv lägger stenar på varandra ser det inte alls ut så här.

Men med din konstnärliga ådra kan du ju få ett fyrkantigt halvliters glasspaket att se ut som en festmåltid!

2009-05-12 @ 20:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0