En semesteronsdag

Aktiviterna för onsdagen den 8 augusti var inplanerade sedan tidigare. Jag vaknade dock tidigt denna morgon och läste tidningen som kom vid 04.00 tiden. Det är något jag uppskattar - att kunna få ligga kvar i sängen och läsa morgontidningen. Då är man ledig, känner jag. Sedan blev det ju en tur på bloggen, eftersom jag visste att det blir en paus på drygt en vecka eftersom sommarstugan inte tillhandahåller internet - ännu vill säga (!?)

Lite diska, stryka och packa inför veckan i Lekvattnet.

Lunch hos Birgitta
Så kom då vännen, Anne  och vi åkte då direkt vidare till Birgitta, som bjöd oss på en fantastisk lunch - ja om en lunch nu kan vara trerätters. Åhhh! Det var kokta rödbetor med pinjenötter, fetaost mm. Baconinlindad lax och till det en underbar  potatissallad. Som om inte det var nog utan till detta också en nektarinsalsa.Tror inte att jag kan köra en så bra repris, men jag kommer definitivt försöka när jag tillhandahåller dessa recept.image189image190

En herrgårdssägen - Berättarladan
Huvudattraktionen för dagen var "En herrgårdssägen" som ges på Berättarladan i Rottneros. Vi är några entusiaster som har varit på de flesta av Västanås teateruppsättningar, så vi kan verkligen jämföra och jag tror vi var ganska samstämmiga om att detta var en av de bästa förställningarna som de givit. Om inte den bästa! Så bra!! image191
Anne och Birgitta tillsammans med skådespelaren Anki Larsson - som kanske innan detta är mest känd som Evelyn i "Saltön"
image194
Teaterintressade Vickan, Anne, Tina och Birgitta i pausen. Strax därefter, väl inne i ladan igen började det ett brakoväder med skyfall och åska - men här njuter vi.

Resa norrut
för att tillbringa drygt en vecka i Lekvattnet.
image196
Så stilla det kan vara en "lell-lördag" i augusti.

Kommentarer
Postat av: Conradalise

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.

2008-11-04 @ 14:32:31
URL: http://www.enequist.dk/conradalise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0