HÖST PÅ KOLOTTEN

Även om det idag visade 25 varma grader, så är det ändå höst i åstundande. Det märks att växtligheten trappar av och en del blommor kommer inte ens att ge sig till känna så som jag hade förhoppningar om i våras när jag sådde dem.

Har påbörjat storstädning av hallonhäcken och då kom ju tanken om att jorden kanske behöver berikas även under hösten med något? Ja, inte minns jag hur jag gjort tidigare år, så det är därför jag skall forska och skriva ned det här, så kan jag kolla i min blogg nästa höst - om jag lever.

Jag har förstått att man skall  undvika kväverik gödsel på hösten. Ja, men vad är det då? Ärligt talat kom jag inte så långt i min forskning att jag tycker att det är värt att dokumentera just nu, utan skall läsa på gödselpåsen som jag har för bär och som jag använde i våras och se om jag hittar något  där . Benmjöl kan man tydligen använda till det mesta och det kommer jag att ta till om jag inte hittar något annat. Därefter skall jag köpa några säckar täckbark och snygga till lite så att det varar till våren.

 .

Kommentarer
Postat av: susanne

Vad duktig du är i din lilla trädgård;D

2007-08-23 @ 23:49:50
Postat av: Lavransmelisa

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-03-06 @ 09:51:02
URL: http://lavransmelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0