PLOMMON

image223
Nu är det dags för plommonskörd. De är inte rktigt klara än, men på gång - så till veckan så...

Vi har visserlgen provsmakat några utvalda och det är ju gott med plommon, men det har ju sin begränsning om hur många man kan äta utan att man "får ont i umpan", som Jojje Jönsson säger i sin rollfigur brevbäraren i nå´n av buskisteaterarna som innehåller jäkelskap.

Som alltid så är det ju godast att äta frukt och bär, precis som de är, så några recept på plommon vet jag inte om det blir. Plommonmarmelad är ju gott, men det jag skall hantera i köket skall vara lätttvindigt, och jag minns inte just detta arbete som något av det smidigaste jag kommit i kontakt med. Fiska kärnor??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0