SQUASH

Nu börjar squashen ge sig till känna. Jag har faktiskt kunnat skörda några som jag bara längtar att få göra något av. Jag har testat några recept under vintern och hittat, vad jag tycker, verkligen goda.

I år planerade jag squashen i en pallkrage som jag fyllde med inköpt kogödsel (5 stycken för 100 kronor, typ) uppblandat med brunnen hästgödsel. Hoppas att det blir många. Det höll förresten inte på att bli något, eftersom jag var så sen i starten så att det fanns inga plantor att köpa och i år hade jag heller inte förkultiverat några. Då kom kolonigrannen Gun-Britt som en räddande ängel med denna gåva som nu också bär frukt.
image187


Kommentarer
Postat av: Julianmarit

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-02-03 @ 08:24:14
URL: http://julianmarit.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0